میثاق شمسینی، جانشین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار بعثنا، نبات بابائی
گفت:
هنگامی که ما با طرحی رو به رو میشویم قاعدتا تعدادی سوال در ذهن ما شکل میگیرد تا با استناد با پاسخهای آن به این نتیجه میرسیم که این طرح مفید است یا خیر؟
درباره مسئلهی افزایش سن دانشگاه فرهنگیان هم همین طور بود، ما در ابتدا سعی کردیم سوالاتی را درباره این طرح از کمیسیون آموزش، نخبگان، فعالان و دغدغهمندان حوزهی تعلیم و تربیت بپرسیم، سوالاتی همچون: اولویت این طرح از کجا آمده است؟ بر اساس چه نظام مسائلی اگر بگوییم دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش احتیاجاتی دارد و بر این اساس امتیازبندی کنیم، افزایش سن دانشگاه فرهنگیان در کدام مرتبه قرار میگیرد؟
وی در ادامه توضیح داد:
اگر شان مجلس را شان سیاستگذاری و ریلگذاری این دست از قوانین بدانیم پس باید انتظار اولویتهای مهمتری نسبت به نظام آموزشی داشته باشیم، مثلا چرا کمیسیون آموزش مجلس خود را نسبت نسخه ترمیم سند موظف نمیکند که جلسه بگذارد یا سوال بپرسد و…
اساسا ما معقولهی معلم چگونه نگاه میکنیم که دربارهاش اینگونه تصمیم میگیریم مثلا برای کار کردن در شرکت نفت یک شخص تا ۴۰ سال هم میتواند جذب شود پس برای معلم هم همین روند باید صورت بگیرد.
شمسینی در پایان نتیجهگیری از طرح سوالات انجام داد و گفت: برایند ما از جوابهایی که دریافت کردهایم این بود که اولا این طرح اولویت ندارد تا وقتی که مسئله توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیانها را داریم تا وقتی که مسئله شبانه روزی بودن دانشگاهها وجود دارد، تا زمانی که مسئله بودجه تعلیم و تربیت و دانشگاه فرهنگیان روی میز است اولویت این طرح از بین میرود، البته که اگر درباره اصل این طرح هم صحبت کنیم مخالفتها بسیار زیاد است و استدلالی نیز برای ارائه دریافت نمیشود.