سه شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۴

۱۹:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۵/۱۵

گزارش تحلیلی

بررسی پیش‌نویس نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

بررسی انتقادی و کارشناسی جمعی از دانشجومعلمان بسیجی دانشگاه فرهنگیان که با هدف بازخوانی نسخه ترمیم‌ یافته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه شده است

بررسی پیش‌نویس نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش پایگاه خبری تشکیلاتی بعثنا این سند با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته برای ترمیم و به‌روزرسانی، در حوزه‌هایی چون نسبیت با گفتمان انقلاب اسلامی، عدم انطباق با سیاست‌های کلان کشور، بی‌توجهی به نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم، و گسترش رویکردهای غیربومی، با چالش‌های قابل توجهی مواجه است.

گزارش، با رویکردی تحلیلی، مواردی همچون نادیده‌گرفتن تجربه‌های یک دهه اخیر، ابهامات مفهومی، غفلت از اقتضائات بومی، و تأثیرپذیری از اسناد بین‌المللی نظیر ۲۰۳۰ را به نقد کشیده و پیشنهادهایی اصلاحی در راستای ارتقاء کیفی سند ارائه کرده است.

این متن، تلاشی است برای گشودن باب گفت‌وگو در میان نخبگان و تصمیم‌سازان نظام تعلیم و تربیت، با امید به آن‌که آموزش و پرورش در تراز انقلاب اسلامی، بر بنیان‌های اصیل و حکیمانه بنا نهاده شود.

برای دانلود فایل کلیک کنید

مطالب مرتبط