به گزارش پایگاه خبری تشکیلاتی بعثنا، روحالله ایزدخواه در نخستین روز از دوره منابع انسانی آموزشوپرورش که در تاریخ ۱۵ الی ۱۷ فروردینماه در تهران برگزار شد در رابطه با وضعیت فعلی منابع انسانی نظام آموزشوپرورش اظهار کرد:
آموزشوپرورش جز پرملکترین وزارتخانهها است، این جمله که گفته میشود آموزشوپرورش برای گسترش دانشگاه فرهنگیان بودجه ندارد کاملا اشتباه است. نیاز نیست هر شهرستان یک دانشگاه فرهنگیان داشته باشد، ابتدا باید آمار دقیق از فرهنگیان صورت گیرد. گاهی شنیدن برخی ایدهها و اتفاقاتی که در مجموعه افتاده است لازم است. فصل، فصل تغییر اساسی است، این انتخابات هم این پیام را رساند. تغییر اساسی یعنی یکبار با دقت مسئله را بنیادی حل کنیم، کار با ماده و تبصره حل شدنی نیست. مردم دچار فشار اقتصادی هستند اما به نظام باور دارند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این بخش بعدی از گفتگو به مسئله حکمرانی دولت اشاره کرد و گفت:
حکمرانی دولت باید تقویت شود، به عنوان مثال میتوان اینطور گفت که دولت آمار دقیقی من باب آمار تعداد جذب دبیر در ۳ ساله آینده را ندارد! این مسئله نشان دهنده حکمرانی ضعیف است. مثال این نکته در مسئله سیاسی نیز اینگونه است که اکنون بنگاههای خصوصی تعیین کننده نرخ ارز هستند، در حالی که زمانی، دولت خود صاحب این بنگاهها بود! باید یک دولت حکمرانِ هوشمندی که ضمن اینکه آرمانهای خود را دنبال میکند، اجازه میدهد که منابع مردمی و غیر مردمی نیز دخیل شوند ایجاد شود.
ترکیب مردمی سازی با عرصه تعلیم و تربیت
ایزدخواه در پاسخ به سوال چگونه باید مردمی سازی را با عرصه تعلیم و تربیت ترکیب کرد گفت:”مردمیسازی یک مکتب اساسی است که مطمئناً با لیبرالیسم و مارکسیسم ترکیب شده و خالق یک متکب سوم ایرانی_اسلامی است. در مردمیسازی دوگانهی دولت و مردم هیچکدام نمیتوانند صفر تا صد مسئله را حل کنند! پس راهحل را به همرسانی عوامل جستجو میکنیم، یعنی باید عوامل را به همرسانی کنیم. امام در جهادسازندگی به این مسئله اشاره کردند”همه باهم” این کلمات کنار هم یک روش، شعار، مکتب و فرمول است…
در پایان صحبت به اهمیت مراحلِ بعد از مطالبهگری برای پیشبرد اقدامات اشاره شد و اینگونه بیان شد: وجود نقشه راه، هستههای جهادی و مطالبهگری اهمیت دارد در واقع مطالبهگری آغازگر راه است برای اینکه آشنایی با مسائل کلان حاکمیت صورت گیرد و خودباوری در افراد درونی شود. کار اصلی بعد از مطالبهگری است، مطالبهگری خوب است اما کار نیازمند فکرسازی، الگوسازی و یارگیری است. انتظار نداشته باشید که آموزشووپرورش آنی درست شود ابتدا از یک دانشکده، پردیس، مدرسه شروع کنید، نمونهی بارز آن شهید مصطفی احمدیروشن که یک سازمانِ غربزدهی منفعل را به اوج شکوفایی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران رساند.