به گزارش واحد خبرنگاری پایگاه خبری تشکیلاتی بعثنا، جلسه ویژه اعضای شورای مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با دکتر برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان در تاریخ ۳۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۳ در سازمان فرهنگیان برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر صدیقی، مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان با اشاره به فعالیت هر معاونت به تعریف و تشریح معاونتها پرداختند و بیان کردند که:
امروز جدی ترین شبکه دانشجویی کشور در فضای انقلابی بچههای دانشجومعلمِ بسیجی هستند، البته در بخش کمالگرای خود معتقدیم که حتما ظرفیتها باید افزایش پیدا کند. یکی از دغدغههای اصلی ما این است اگر بخواهیم بنا بر تاکید رهبری بر ماهیت تحول و علیالخصوص سند تحول، با چه الگویی باید به این تحول رسید؟! در منطق کارکردهای اجتماعی میدانیم که با ابلاغ کردن، کارها پیش نمیرود و برعکس کارها پس خورده میشود. جنس تحول در آموزش و پرورش جنس حالت اجتماعی است چون ابتنا انسانی دارد به همین دلیل هم نمیتوان با الگوی فیزیکال به سراغ حل این پدیده رفت.
چهار گزاره از بیانات حضرت آقا استخراج شد ابتداً به کادرسازی پرداخته شد که اگر کادرسازی درست شکل گرفت باید در دو حوزه علمی و فناوری و فرهنگسازی ورود کنیم و در نهایت گفتمانسازی که اگر در باقی حوزهها درست عمل کنیم میتوانیم وارد گفتمان شویم. ما معتقدیم در تقاطع اینها به صورت توامان تودهای از عقلانیت و انگیزه شکل میگیرد که در نهایت واقعهای از جنس ۲۲ بهمن به وجود میآید.
در بخش دوم صحبتها مسئول کنگره شهدای دانشجومعلم، آقای حفیظی، به فعالیتهای کنگره و برگزاری اجلاسیهها پرداختند. ایشان در ابتدا ساختار اصلی کنگره را معرفی و در نهایت از دغدغهها و موانع موجود صحبت کردند.
پس از پایان ارائهها، دکتر برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان با اظهار مسرت از همصحبتی با اعضای شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان صحبت خود را با ذکر موضوع نقش پررنگ بسیج آغاز کرد و گفت:
بسیج بحثها را به صورت عمیق و فکری جلو میبرد، در شورای عالی کارها به همین صورت پیش برده میشود اما دانشگاه به صورت اجرایی. واقعا تشکر میکنم که کارها به این صورت پیش برده میشود اما حالا انتظار ما این است که کارها در کف میدان انجام شود یعنی در فضای واقعی چگونه این دغدغهها عملیاتی شود؟ چه داریم و داشتههای ما چیست؟ و چطور باید با توجه به کارهای خود اقداماتی را انجام دهیم؟!
یقینا اگر ما بخواهیم دانش آموزی شش ساحتی تربیت کنیم باید معلمان شش ساحته داشته باشیم و این در گرو تربیت اساتید شش ساحته است آیا اکنون در این جایگاه هستیم؟! آیا اساتید ما شش ساحته هستند؟ ما باید با کمک هم این فضا را ایجاد کنیم. یکی از تجربه بنده سفر به کشورهای مختلف بود و در این سفرها با تدریس افراد مختلف مواجهه میشدیم و وقتی با قهرمانهای ملی کشور خودمان مقایسه میکردیم متوجه تفاوت کار میشدیم، فداکاریهای کوچک را بزرگنمایی کرده بودند در حالی که ما شهدایی داریم که حتی فداکاری هایی انجام دادهاند که حتی بیان نکردهاند و از طریق خاطرات متوجه آن شدیم
مهم ترین تفاوت دانشگاه فرهنگیان در بحث فرهنگی و تربیتی است در باقی دانشگاهها ساحت علمی پر رنگ تر است اما ساحتهای دانشگاه فرهنگیان تفاوت دارد یکی از مهم ترین معاونتها معاونت فرهنگی است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان به اهمیت کار فرهنگی و جایگاه والای دانشگاه فرهنگیان پرداخت و به این صورت توضیح داد که:
اعتقاد بنده این است که کار فرهنگی با کارمندی پیش نخواهد رفت، کار فرهنگی دلی است دلیل اثرگذاری کار بسیج این است که به صورت دلی انجام میشود و همین موضوع کار را ماندگار میکند. کار آموزشی، پژوهشی و… به طور ساختاری است. دانشگاه فرهنگیان مقدسترین مکان برای انجام خدمت است. چون نسل آینده به دست این دانشگاه است. به گفتهی آقای حداد عادل آینده نظام جمهوری اسلامی ایران به دانشگاه فرهنگیان بستگی دارد اگر دانشگاه فرهنگیان درست عمل کند جمهوری اسلامی ایران مسیر خود را طی خواهد کرد و اگر نه تکلیف جمهوری اسلامی معلوم نخواهد بود.
دکتر برزویی در پایان صحبتها به ارزش همکاری دانشگاه و بسیج اشاره کردند و بیان کردند: بسیج یک سری حرکتهای خودجوش انجام داده است که بسیار ارزشمند است اما اکنون همه با همکاری هم کارها را پیش ببریم به مانند قطاری که در مقصد و هدف یکسان در حال حرکت است.